Vyhledat
  • Miro

ZELENÉ PODNIKANIE AKO BUDÚCNOSŤ

Slovensko je podľa údajov Slovak Business Agency v rámci celkového stavu zeleného podnikania pod Európskym priemerom. Zákazníci však majú stále väčší záujem o zelené projekty, čím sa vytvára zaujímavá príležitosť buď pre nové projekty, alebo pre "pozelenenie" tých existujúcich. A správny čas je práve teraz. Navyše, zelené podnikanie má stále relatívne slabú konkurenciu, ktorá však rastie.


Pri zelenom podnikaní ide o skĺbenie ekonomického rastu s ochranou životného prostredia. Jedná sa o znižovanie množstva odpadu, recyklovanie, znižovanie uhlíkovej stopy a boj proti fast fashion.


Na Slovensku rastie záujem o zelené podnikanie a to hlavne v oblasti bezobalových obchodov a čapovanej drogérie, ktorá je už takmer v každom veľkom meste. Vznikajú však aj rôzne nové zaujímavé podnikateľské nápady a riešenia, či už secondhandy, digitálne letáky, preprava tovaru bicyklami, bezodpadový e-shop, recyklovanie nábytku či rôzne výrobky z recyklovateľných materiálov.



V prípade zelených projektov je možné sa zapojiť do mnohých výziev od národných podporných inštitúcií, alebo získať podporu z fondov Európskej únie. Zaujímavými formami podpory sú Modernizačný fond či Environmentálny fond od Ministerstva životného prostredia, Slovenská informačná a energetická agentúra ako príspevková organizácia Ministerstva hospodárstva, či mikropôžičky od SBA.


Čo sa týka zdrojov Európskej únie, je možné v rámci podpory zelených projektov využiť napríklad LIFE, COSME. Na podporu zelenej ekonomiky by sa mali vyčleniť aj finančné prostriedky z Plánu obnovy.


Zelené podnikanie je budúcnosť s veľkým trhovým potenciálom. Ak ho zvažujete, tak teraz je ten správny čas.

2 zobrazení0 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše