Vyhledat
  • Miro

ROZPOČET NA NÁKUPY, PRESNÝ ZOZNAM POLOŽIEK, VÝPREDAJE

Treba si uvedomiť, že ceny sú o emóciách. Mali by v zákazníkoch vyvolať nejakú akciu. Ochotu nakupovať. A viac než tretina Slovákov rada nakupuje vo výpredajoch. Naozaj to ale stačí na hospodárenie s rodinným rozpočtom? Nie je to totiž iba o samotnom nakupovaní, pretože s nákupmi sú spojené aj ďalšie náklady.


Červená alebo žltá farba cenoviek má pútať pozornosť zákazníkov a vyvolať v nich záujem. Možnosť nakúpiť lacnejšie. Obchodníci stavajú do kontrastu pôvodnú cenu s tou zvýhodnenou. To však môže pri slabej disciplíne a bez stanoveného zoznamu nákupu spôsobiť to, že človek kúpi aj to, čo nepotrebuje. Láka ho predstava výhodne získaného tovaru, aj keď ho možno nepotrebuje. Potrebuje totiž iba to, pre čo do obchodu prišiel. To ostatné je šikovnosť obchodníka, psychológia predaja, podprahové signály.... . Navyše, pri bezhlavom nakupovaním dochádza k neefektívnemu využívaniu voľného času, pretože čas strávený v obchode navyše, predstavuje čas nestrávený napríklad s rodinou, pri záľubách, vzdelaní, výletoch.


Podstatný je preto jasne stanovený rozpočet a zoznam. Treba zvážiť nakupovanie v supermarketoch a na trhoch. Na tržniciach môžete výhodne nakúpiť pred koncom, pretože obchodníkovi sa nechce nepredaný tovar nosiť so sebou. Radšej ho predá lacnejšie. Potraviny je rozumnejšie nakupovať v menších množstvách, aby sa nespotrebované potraviny kvôli záruke nevyhadzovali do koša. K takémuto plytvaniu dochádza v mnohých domácnostiach. A všetko sú to zároveň vyhodené peniaze.


A čo služby rozvozu nákupov? Cena môže byť nižšia, než náklady na cestu do obchodu a z obchodu. Navyše, pri takomto spôsobe príde zákazníkovi iba to, čo mal v zozname. Nič navyše.

8 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše