Vyhledat
  • Miro

MARKETÉRI, KREATÍVCI, SLUŽBY: NEDAJTE SA ZADARMO

Nedajte sa zadarmo. Aj služby niečo stoja, aj keď mnohé nie sú hmatateľné, nevložíte ich do nákupného košíka, nenaložíte do tašky ani do kufra. A v dnešnej dobe digitalizácie pribúda mnoho marketingových nástrojov a online spôsobov komunikácie či už so spolupracovníkmi, zamestnancami, alebo so zákazníkmi, dodávateľmi, odberateľmi, čitateľmi, záujemcami. A aj tieto služby niekto musí robiť. Stráviť pri nich čas, dať do nich svoje nápady a fantáziu. A často je to práve nápad, za ktorý zákazník platí. Preto hľadá niekoho, komu to v nejakej konkrétnej oblasti myslí a dokáže tomu dať formu, príbeh, emóciu. A samozrejme je v mnohom dôležitá aj postprodukcia. Nehľadajte preto tieto služby zadarmo, ani ich zadarmo neponúkajte. Ak nejde o nejakú vzájomnú výpomoc, alebo extra službu. Každý sa musí niečím živiť a pre niekoho je pracovným nástrojom počítať, notebook, tablet, mobil, fotoaparát, štetec, pero, sociálne siete, internet, webkamera ... .



Grafici, blogeri, copywriteri, fotografi, maliari, kreatívci. Možno to poznáte aj vy. Ponúkate nejakú kreatívnu službu, na ktorej staviate svoju značku a príjem, no vždy sa nájde niekto, kto si myslí, že je to niečo jednoduché a môžete mu to urobiť zadarmo. Pretože to nie je hmatateľné, ako kúpiť si napríklad auto, tričko, mobilný telefón. Alebo vám povedia “urob mi prosím ťa logo a slogan, keď budeš mať čas. Vezmem ti potom pivo”. Jasné, je na vašej šikovnosti za ako dlho budete mať napísaný text, vymyslené logo či slogan, upravenú fotografiu atď. No tá cena za službu nie je ani tak o čase, ako o nápade. O vašej kreativite, talente, myšlienke, spracovaní, originalite. Aj keby ste to mali hotové za 5 minút. Prečo si to ten človek neurobí sám? Pretože na to nemá hlavu. Vy však áno.


Je treba poznať svoju cenu. Hodnotu vášho talentu, fantázie a času, pretože to je to, čím sa líšite od ľudí, ktorí vás vyhľadávajú. A ak sa raz necháte využiť, tak už vás budú vnímať ako niekoho, kto to robí zadarmo, alebo za symbolickú odmenu. Tak budú vyzeraj aj vaše odporúčania a to od vás budú očakávať ďalší dohodení klienti.

5 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše