Vyhledat
  • Miro

KORONAKRÍZA: PRE NIEKOHO KATASTROFA, PRE NIEKOHO PRÍLEŽITOSŤ

Koronakríza je pre mnohých ľudí obdobím, v ktorom nie je možné, aby sa niekomu darilo, aby prosperoval, alebo aby začal podnikať. No napriek tomu mnohé známe firmy boli založené práve počas hospodárskych kríz - Uber, AirBnb, Burger King, General Motors, CNN ... . Taktiež skúsení investori zarábajú práve vtedy, keď nastáva recesia, alebo kríza.


V ťažkom období sa človek totiž môže naučiť tvrdosti a zvládaniu zložitých situácií, spojených s recesiou, krízou, infláciou, či prepadmi na burze. Všetko z toho je príležitosťou a možnosťou prísť na trh s niečím novým - produktom, alebo službou, ktorá bude prvá na trhu. V takomto období je zároveň slabšie konkurenčné prostredie.


Kríza je príležitosťou pre skúsených investorov, ako zarobiť. Môžete investovať buď vy, alebo môžete nájsť niekoho, kto bude ochotný investovať do vás. V zlom období môžete nakupovať lacnejšie, čo môže byť výhodné pre štart vášho podnikania a nákup potrebných vecí. Mnoho ľudí prišlo o prácu a sú ochotní pracovať aj za menej, čo môžete využiť a zamestnať niekoho za nižšiu mzdu. Vzájomne si tak na začiatok pomôžete. Vy im dáte možnosť zárobku a vám nevzniknú tak vysoké náklady na zamestnanca. Pretože sme v tom všetci spoločne. Jak zamestnanci, spotrebitelia, dodávatelia, odberatelia, tak aj podnikatelia a poskytovatelia služieb. Nikto si túto situáciu nevybral dobrovoľne.



Vzhľadom k tomu, že počas pandémie klesol záujem o platený marketing, šla aj jeho cena dole. Aj to sa dá využiť na začiatok podnikania, budovanie novej značky, ale aj na ďalší chod. Ušetríte na reklame, čo je podstatnou vecou pri podnikaní.


V neposlednom rade si treba uvedomiť, že trh sa "čistí" od konkurencie, ktorá momentálnu situáciu nezvláda, nie je schopná inovovať, transformovať sa, alebo sa nevynájde.


Mnohé stojí na nápade, cieľavedomosti, flexibilite, ochote učiť sa a tak prijímať nové možnosti, trendy, technológie, potreby trhu.


Chcete pár tipov?


Ak je to možné, ponúkajte svoje služby online. Dnes je už množstvo nástrojov a možností komunikácie medzi zákazníkom a poskytovateľom služieb. Na internete sa môžete predať buď prostredníctvom vlastného webu, sociálnych sietí, ale aj cez rôzne ďalšie webové stránky, skrz ktoré sa k vám môže zákazník, alebo klient dostať.


Ak ste šikovní, môžete skupovať lacné veci a predávať ich za viac. Buď v rovnakom stave, alebo reštaurovať, prerábať, upravovať. Sú možnosti, kedy vôbec s daným tovarom nemusíte prísť do kontaktu a ste iba akýmsi prostredníkom pri ponuke a predaji. Dokonca aj pri vlastnom produkte si môžete nájsť firmu, ktorá vám ho vyrobí, zabalí, odošle zákazníkovi a vám už iba chodia peniaze na účet.


Medzi ďalšie, už spomínané možnosti, patria handmade výrobky, fotenie, obrazy, hudobná produkcia ... . Na všetko existujú viaceré weby, kde môžete svoju tvorbu ponúkať.


Ako sme spomínali vyššie, mnoho ľudí je ochotných investovať práve počas krízy, kedy trhy klesajú a môžete sa stať tým, kto im bude tieto možnosti ponúkať. Stačí iba byť otvorení novým príležitostiam a mať ochotu učiť sa. Pretože táto doba si to vyžaduje. Jej vplyvom sa mení podnikanie, prístup k práci a vzdelaniu, komunikácia, sociálny kontakt. Za všetko hovorí napríklad fakt, že už počas prvej vlny boli skoro všade vypredané webové kamery. Výuka, porady, konzultácie, prednášky... . Mnohé prebiehajú práve online formou.








9 zobrazení0 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše